VRAG U HITLERU

BLOGER:ikovac.sbooks

Vrag u Hitleru – Maja Panić 💀

Dragi svi,

nakon dugo vremena i – nazovimo to tako – ljetne pauze donosim vam recenziju!

Pišem Vam o knjizi Vrag u Hitleru, autorice Maje Panić.

Nisam dugo ništa predstavila, a odmah sam krenula s knjigom izvan svog uobičajenog žanra. Na prvi pogled radi se o mračnom povijesnom romanu. I ako su vas naziv ili naslovnica naveli u tom smjeru razmišljanja – jer znam da mene je – niste puno pogriješili. Ipak, treba spomenuti još važnih stvari kada je ova knjiga u pitanju.

Roman prati Hitlera  od dječačke do mladenačke dobi. Donosi poteškoće s kojima se susretao kao dječak. Govori o problemima u obitelji, s ocem alkoholičarom, siromaštvom, o odrastanju izvan doma, a onda i o adolescenciji i odrastanju u Beču gdje pokušava pronaći sam sebe i svoju svrhu. Čitav taj životni put povezuje jedno – a to je glas koji mu se obraća još od djetinjstva. Progresivno je taj glas sve jači, a onda i vodi do vrhunca romana koji ustvari obuhvaća tek prvi dio Hitlerove životne priče.

Osobno dijelim knjige na one zanimljive, one nezanimljive i one koje su čitavo iskustvo (iz kojeg god to razloga za mene bilo). Vrag u Hitleru svakako bih nazvala iskustvenim čitanjem i to iz više razloga.

Prvo, radi se knjizi koju krasi izvanredna proza odlikovana lijepo složenim rečenicama i stilski vrhunski napisanim ulomcima. Drugo, radi se o povijesnom prikazu odavno poznate priče ali uz primjesu filozofije i stvarnih činjenica o kojima vjerojatno još niste razmišljali ako ste ikada vodili bilo kakvu raspravu o Drugom svjetskom ratu i Hitleru kao personi. U tom smislu knjiga je jako pametno napisana i očigledno je kako autorica dobro poznaje sociološke i filozofske prilike tog vremena. Zato naglašavam da se ne radi isključivo o produbljenom i subjektivno ispričanom životu o povijesnom zlikovcu nego o nastanku jedne psihologije, jedne filozofije i na kraju jedne ličnosti koja je prouzročila zla nemjerljivo velikih razmjera.

U neku ruku drago mi je da se autorica oslonila na stvarnu ličnost i poslužila se Hitlerom kako bi pisala o toj vječnoj borbi između dobra i zla. U drugu, kao veliki ljubitelj nestvarnog u čitalačkom smislu, mogu ovu knjigu zamisliti i na potpuno drugi način. Zamijenila bih joj stvarne ličnosti s nekim nepostojećima i cijelu tu ideologiju odvela bih u skroz jednom drugom smjeru. Upravo napisavši te rečenice shvatila sam da je baš ovaj tok misli jedan od razloga zašto su neke knjige iskustvo. Jednostavno te tjeraju da promišljaš. Da ih primijeniš na sebi poznatu stvarnost.

U svakom slučaju radi se o štivu koje bih svakako preporučila svima Vama koji ste ljubitelji povijesti, sociologije ali ponajviše filozofije koja se prelijeva preko brojnih stranica zahvaljujući raspravama između Hitlera i osoba koje su najviše utjecale na razvoj njegove ličnosti.

Od mene knjiga ima ocjenu 4.5/5 ⭐. Smatram da je namjera knjige dobro izvršena, a svi eventualni nedostatci više su dio mog osobnog dojma.

Izdavač: Prof&Graf